Las maravillas de España y del mundo hispano



 Konkurs "Las maravillas de España y del mundo hispano" 2016

DYREKTORZY SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH i PONADGIMNAZJALNYCH
 ORAZ
NAUCZYCIELE JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO

IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lublinie
pragnie zaprosić młodzież Państwa szkoły do wzięcia udziału w

IV MIĘDZYSZKOLNYM KONKURSIE
 „Las maravillas de España y del mundo hispano”

organizowanym pod honorowym patronatem
Biura Radcy ds. Edukacji Ambasady Królestwa Hiszpanii





Sponsor nagrody głównej w konkursie:

Szkoła języka hiszpańskiego
            


Szczegółowe informacje o konkursie wraz z Regulaminem uczestnictwa i wzorem zgłoszenia kandydata przesyłamy w załączeniu.

Zgłoszenia i pytania prosimy kierować na adres:
IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lublinie
ul. Andrzeja Struga 6
20-709 Lublin
tel./fax.: 081 525 54 35
e-mail: sekretar@9lo.lublin.pl (sekretariat)
lub na adres e-mail:  aniacieniuch@yahoo.es

ZAPRASZAMY!!!

Dyrektor                                 Organizator
Radosław Borzęcki                                       Anna Cieniuch- Król


  

REGULAMIN KONKURSU W ROKU SZKOLNYM 2015-2016

I.                   ZALOŻENIA OGÓLNE
  1. Konkurs jest przeznaczony dla uczniów gimnazjów i liceów.
  2. Organizatorem konkursu jest IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika 
      w Lublinie, ul. A. Struga 6, 20-709 Lublin.
  1. Za przygotowanie i przeprowadzenie konkursu odpowiada Anna Cieniuch-Król oraz natywni nauczyciele języka hiszpańskiego z IX Liceum Jorge Berenguer Martín i José Luis Barreira.

II.                CELE KONKURSU
1.       Aktywizowanie uczniów do poszerzania zainteresowań dzięki znajomości języków obcych.
2.      Rozbudzanie wśród uczniów zainteresowania językiem hiszpańskim.
3.      Wzbogacenie wiedzy o kulturze, geografii, literaturze i życiu codziennym w Hiszpanii.
4.      Wyłonienie uczniów uzdolnionych językowo (oraz artystycznie) i wspieranie ich w nauce.
5.      Kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji i motywowanie do samodzielnej pracy.
6.      Motywowanie do dalszego samodzielnego pogłębiania wiedzy i umiejętności z zakresu języka jak również znajomości kultury i spraw życia codziennego krajów hiszpańskojęzycznych.

III.             ZASADY UCZESTNICTWA
  1. Zainteresowane szkoły zgłaszają chęć udziału w konkursie do 31 marca 2016 r.
oraz nadsyłają prace konkursowe  do 18 kwietnia 2016 roku.
  1. Kartę zgłoszenia należy wysłać faksem na numer 081 525 54 35, pocztą na adres  IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika  w Lublinie, ul. A. Struga 6,
20-709 Lublin lub bezpośrednio na adres e-mail organizatora  aniacieniuch@yahoo.es
  1. Zadaniem każdego z uczestników jest przygotowanie pracy plastycznej lub plakatu.
  2. Wytyczne dotyczące prac:
·           Główna część plakatu/pracy  poświęcona jest kulturze Hiszpanii lub jednego z krajów hiszpańskojęzycznych. Uczestnicy mogą zamieścić w niej zdjęcia lub rysunki własnoręcznie wykonane dowolną techniką (w tym mozaika, collage).
Mile widziane są również makiety, rzeżby i inne nowatorskie pomysły na prace.
·           Zgodnie z hasłem konkursu, na pracy umieszczone mogą być zarówno zabytki architektoniczne, niezwykłe miejsca, jak również inne symbole związane z Hiszpanią i światem hiszpańskojęzycznym, które mogą być uznane za niezwykłe (maravillas = cuda).
·            Tytuł - w języku hiszpańskim (DODATKOWE informacje, jeśli są zawarte w pracy, muszą być podane w języku hiszpańskim);     

  1. Prace konkursowe należy wykonywać indywidualnie.
  2. Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę.
  3. Nadesłane prace bezwzględnie muszą być pracami autorskimi, nie mogą być kopiowane z żadnych źródeł.
  4. Praca, która po poddaniu weryfikacji zostanie uznana za plagiat nie będzie dopuszczona do konkursu.
  5. Każda praca powinna być opisana:
    - imię i nazwisko,
    - klasa, szkoła (wraz z adresem e-mail) oraz nazwisko i imię nauczyciela – opiekuna,
- adres e-mail, na który mają być przesłane wyniki.
W przypadku niemożności identyfikacji autora prace nie zostaną dopuszczone do oceny jury!!!
  1. Prace konkursowe należy nadsyłać lub składać osobiście w sekretariacie IX LO                  w terminie do 18 kwietnia 2016 roku.


IV.                 OGŁASZANIE WYNIKÓW KONKURSU

  1. Ze wszystkich nadesłanych prac zostanie przygotowana wystawa, którą oglądać będzie można w dniach 25 -30 kwietnia 2016 na korytarzach IX LO.
  2. Oficjalne wyniki będą ogłoszone 26 kwietnia 2016 roku i rozesłane do szkół drogą mailową.

V.                NAGRODY

- Każdy z uczestników konkursu otrzyma pamiątkowy dyplom.
- Dla laureatów przewidziane są nagrody.


VI.             POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Każdy z uczestników zobowiązany jest do złożenia przygotowanej przez siebie pracy w wyznaczonym terminie.
  2. Nie przewiduje się dodatkowego postępowania konkursowego dla uczestników, którzy w wyznaczonym terminie nie przystąpią do konkursu. Ostateczne decyzje w sprawach spornych nieobjętych regulaminem podejmować będzie przewodniczący komisji konkursowej.
  3. Dodatkowych informacji udziela p. Anna Cieniuch-Król.
Adres e-mail: aniacieniuch@yahoo.es





KARTA ZGŁOSZENIA


NAZWA SZKOŁY:……………………………………………………………….


Imię i nazwisko uczestnika
Forma przygotowanej pracy
Opiekun
Kontakt (tel. lub email)








































KONKURS "Ekologia po hiszpańsku" 2016


DYREKTORZY SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH I PONADGIMNAZJALNYCH
ORAZ
NAUCZYCIELE JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO


IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lublinie pragnie zaprosić gimnazjalistów oraz licealistów do udziału
w


VIII MIĘDZYSZKOLNYM KONKURSIE POD HASŁEM
„EKOLOGIA PO HISZPAŃSKU”

organizowanym pod honorowym patronatem
Biura Radcy ds. Edukacji Ambasady Królestwa Hiszpanii



Sponsor nagrody głównej w konkursie:

Szkoła języka hiszpańskiego
           


NAGRODĄ GŁÓWNĄ JEST:
Kurs języka hiszpańskiego
Szczegółowe informacje o konkursie wraz z Regulaminem uczestnictwa i wzorem zgłoszenia kandydata przesyłamy w załączeniu.



Zgłoszenia i pytania prosimy kierować na adres:
IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lublinie
ul. Andrzeja Struga 6
20-709 Lublin
tel./fax.: 081 525 54 35

lub na adres e-mail:  aniacieniuch@yahoo.es


ZAPRASZAMY!!!


Dyrektor                                                       Organizator
Radosław Borzęcki                                        Anna Cieniuch-Król



REGULAMIN KONKURSU W ROKU SZKOLNYM 2015-2016

I.                   ZALOŻENIA OGÓLNE
  1. Konkurs jest przeznaczony dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
  2. Organizatorem konkursu jest IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika 
      w Lublinie, ul. A. Struga 6, 20-709 Lublin.
  1. Za przygotowanie i przeprowadzenie konkursu odpowiada Anna Cieniuch-Król (nauczyciel języka hiszpańskiego) oraz nauczyciele z Hiszpanii – Jorge Berenguer Martín i José Barreira Rodriguez.

II.                CELE KONKURSU
  1. Motywowanie uczniów do pogłębiania znajomości języka hiszpańskiego.
  2. Podnoszenie poziomu umiejętności językowych oraz wzbogacanie słownictwa z zakresu ekologii.
  3. Rozwijanie kompetencji językowych.
  4. Aktywizowanie uczniów do poszerzania zainteresowań dzięki znajomości języków obcych.
  5. Kształtowanie świadomości ekologicznej rozumianej, jako gotowość do działania
     w zgodzie ze środowiskiem.
           ·  Poszerzenie wiadomości z zakresu ochrony środowiska i ekologii przyrody.
           ·  Kształtowanie właściwych postaw wobec środowiska.
  1. Kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji i motywowanie do samodzielnej pracy.
  2. Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań młodych ludzi oraz promowanie osiągnięć uczniów.
  3. Wzbogacenie i doskonalenie form pracy z uczniem zdolnym.

III.             ZASADY UCZESTNICTWA
  1. Zainteresowane szkoły zgłaszają chęć udziału w konkursie do 25 marca 2016 roku.
  2. Kartę zgłoszenia należy wysłać faksem na numer 081 525 54 35, pocztą na adres      IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika  w Lublinie, ul. A. Struga 6,
     20-709 Lublin lub bezpośrednio na adres e-mail organizatora – aniacieniuch@yahoo.es
  1. Konkurs odbędzie się w dwóch etapach.


ETAP PIERWSZY – przygotowanie pracy

1. Zadaniem każdego z uczestników jest przygotowanie pracy w języku hiszpańskim
na jeden z wybranych tematów.

Tegoroczne tematy prac (do wyboru):  

I
"El animal tiene, como tú, un corazón que siente. El animal conoce, como tú, la alegría y el dolor. El animal tiene, como tú, sus aspiraciones. El animal tiene, como tú, un derecho a la vida".
Peter Rosegger

II
"Una vez agotada el agua en el planeta, ni lágrimas tendremos para lamentarnos"
Hermes Varillas Labrador


III
"La tierra es nuestro refugio; ayudemos a protegerla y cuidarla ya que ello depende el futuro de muchas generaciones."
 Joaquín Araújo


Głównym jej przesłaniem powinno być zobrazowanie piękna otaczającego nas świata, promowanie postaw proekologicznych, kształtowanie świadomości społecznej, popularyzacja wszelkich działań na rzecz ekologii, zachęcanie do życia w zgodzie ze środowiskiem naturalnym oraz uświadamianie zagrożeń oraz konsekwencji wynikających z niszczenia przyrody.
Wszelkie napisy, hasła oraz informacje zawarte w pracy muszą być podane w języku hiszpańskim.

2. Wybór formy jest dowolny:


- wiersz,
- piosenka,
- plakat,
- reklama,
- artykuł w gazecie,
- album,
- opowiadanie,
- bajka,
- esej,
- folder informacyjny,
- komiks,
- list,
- artykuł do gazetki szkolnej,
- reportaż (w wersji pisanej, komputerowej lub DVD)
- film, etc.



Mile widziane ciekawe pomysły oraz nowatorskie formy prac!!!

  1. Prace konkursowe należy wykonywać indywidualnie.
  2. Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę.
  3. Nadesłane prace bezwzględnie muszą być pracami autorskimi, nie mogą być kopiowane z żadnych źródeł.
  4. Praca, która po poddaniu weryfikacji zostanie uznana za plagiat nie będzie dopuszczona do konkursu.
  5. Prace niezgodne z tematem nie będą dopuszczone do oceny jury.
  6. Każda praca powinna być opisana:
    - imię i nazwisko,
    - klasa, szkoła (wraz z adresem e-mail) oraz nazwisko i imię nauczyciela – opiekuna,
- adres e-mail, na który mają być przesłane wyniki.
W przypadku niemożności identyfikacji autora prace nie zostaną dopuszczone do oceny jury!!!
  1. Prace konkursowe należy nadsyłać lub składać osobiście w sekretariacie IX LO  lub przesłać na adres e-mail aniacieniuch@yahoo.es w terminie do 15 kwietnia 2016 roku.
  1. Za nadesłaną pracę uczestnik może otrzymać 0-30 punktów.
  2. Wszyscy uczestnicy I etapu przystępują również do II etapu konkursu.
9.   Wyniki pierwszego etapu oraz informacja o drugim etapie zostaną przekazane do szkół do dnia 19 kwietnia 2016 roku.

ETAP DRUGI – pisemny i ustny

  1. Drugi etap konkursu odbędzie się 22 kwietnia 2016 roku o godzinie 10.00 w IX LO przy ul. Struga 6.
  2. Składać się on będzie z dwóch części: pisemnej i ustnej.

  1. Część pierwsza – pisemna
Polegać będzie na rozwiązaniu testu jednokrotnego wyboru sprawdzającego znajomość podstawowych pojęć oraz umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów zawierających informacje z zakresu ekologii w języku hiszpańskim.
·         Czas przeznaczony na rozwiązanie testu – 60 minut.
·         Za każdą poprawną odpowiedź uczestnik otrzymuje 1 punkt.
·         Maksymalna liczba punktów do zdobycia wynosi 50 .

  1. Część druga - ustna
Weźmie w niej udział 10 uczestników, którzy uzyskali najwyższą ilość punktów za dwie poprzednie części.
 Ich zadaniem będzie prezentacja krótkiego przemówienia na jeden wybrany przez siebie temat (ok. 3-5 minutowego) w języku hiszpańskim, które wygłosiliby na Kongresie Młodych Ekologów.

Tematy do wyboru:

I
„Las futuras generaciones no nos perdonarán por haber malgastado su última oportunidad y su última oportunidad es hoy."
Jacques Yves Cousteau

II
„El respeto del hombre hacia los animales es inseparable del respeto de los hombres entre ellos mismos".
Anónimo

III
„Se puede vivir dos meses sin comida y dos semanas sin agua, pero sólo se puede vivir unos minutos sin aire."
Calderón de la Barca

IV
„Hay suficiente en el mundo para cubrir las necesidades de todos los hombres, pero no para satisfacer su codicia.”
Calderón de la Barca


 W tej części wypowiedź swoją można wspomagać materiałem wizualnym: prezentacja Power Point lub zdjęcia.
 Za wystąpienie jury konkursowe przyznaje uczestnikowi punkty.
 Maksymalna liczba punktów do zdobycia w tej części wynosi 20.




IV.                 OGŁASZANIE WYNIKÓW KONKURSU

  1. Oficjalne wyniki pierwszego etapu zostaną przesłane drogą elektroniczną                                     do 19 kwietnia 2016 roku na adres szkoły lub nauczyciela prowadzącego.
  2. Wyniki drugiego etapu będą ogłoszone tego samego dnia, w którym zostanie on przeprowadzony, po zakończeniu obu części, pisemnej i ustnej oraz po podsumowaniu ilości punktów uzyskanych przez każdego z kandydatów.

V.                NAGRODY

Każdy z uczestników drugiego etapu konkursu otrzyma pamiątkowy dyplom.
Dla laureatów przewidziane są nagrody.

  NAGRODA GŁÓWNA
Kurs języka hiszpańskiego

VI.             POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Każdy z uczestników zobowiązany jest do złożenia przygotowanej przez siebie pracy w wyznaczonym terminie. Prace nadesłane po 15 kwietnia 2016 roku nie będą oceniane przez jury konkursowe.
  2. Uczestnicy drugiego etapu mają obowiązek punktualnego przybycia na miejsce oraz okazania ważnej legitymacji szkolnej potwierdzającej ich tożsamość.
  3. Nie przewiduje się dodatkowego postępowania konkursowego dla uczestników, którzy w wyznaczonym dniu i godzinie z przyczyn losowych nie przystąpią do konkursu. Ostateczne decyzje w sprawach spornych nieobjętych regulaminem podejmować będzie przewodniczący komisji konkursowej.
  4. Dodatkowych informacji udziela p. Anna Cieniuch-Król.
Adres e-mail: aniacieniuch@yahoo.es






KARTA ZGŁOSZENIA


NAZWA SZKOŁY:



Imię i nazwisko uczestnika
Forma przygotowanej pracy
Opiekun
Kontakt do opiekuna (tel. lub email)








































KONKURS LAS MARAVILLAS DE ESPAŃA 2015



DYREKTORZY SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH i PONADGIMNAZJALNYCH
 ORAZ
NAUCZYCIELE JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO

IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lublinie
pragnie zaprosić młodzież Państwa szkoły do wzięcia udziału w

III MIĘDZYSZKOLNYM KONKURSIE
 „Las maravillas de España y del mundo hispano”.

Szczegółowe informacje o konkursie wraz z Regulaminem uczestnictwa i wzorem zgłoszenia kandydata przesyłamy w załączeniu.

Zgłoszenia i pytania prosimy kierować na adres:
IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lublinie
ul. Andrzeja Struga 6
20-709 Lublin
tel./fax.: 081 525 54 35
e-mail: sekretar@9lo.lublin.pl (sekretariat)
lub na adres e-mail:  aniacieniuch@yahoo.es

ZAPRASZAMY!!!

Dyrektor                                                         Organizator
Radosław Borzęcki                                                               Anna Cieniuch- Król

REGULAMIN KONKURSU W ROKU SZKOLNYM 2014-2015

I.                   ZALOŻENIA OGÓLNE
  1. Konkurs jest przeznaczony dla uczniów gimnazjów i liceów.
  2. Organizatorem konkursu jest IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika 
      w Lublinie, ul. A. Struga 6, 20-709 Lublin.
  1. Za przygotowanie i przeprowadzenie konkursu odpowiada Anna Cieniuch-Król oraz natywni nauczyciele języka hiszpańskiego z IX Liceum Jorge Berenguer Martín i Alberto Fraile Vicente.

II.                CELE KONKURSU
1.       Aktywizowanie uczniów do poszerzania zainteresowań dzięki znajomości języków obcych.
2.      Rozbudzanie wśród uczniów zainteresowania językiem hiszpańskim.
3.      Wzbogacenie wiedzy o kulturze, geografii, literaturze i życiu codziennym w Hiszpanii
4.      Wyłonienie uczniów uzdolnionych językowo (oraz artystycznie) i wspieranie ich w nauce.
5.      Kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji i motywowanie do samodzielnej pracy.
6.      Motywowanie do dalszego samodzielnego pogłębiania wiedzy i umiejętności z zakresu języka jak również znajomości kultury i spraw życia codziennego krajów hiszpańskojęzycznych.

III.             ZASADY UCZESTNICTWA
  1. Zainteresowane szkoły zgłaszają chęć udziału w konkursie do 10 marca 2015 r.
oraz nadsyłają prace konkursowe  do 10 kwietnia 2015 roku.
  1. Kartę zgłoszenia należy wysłać faksem na numer 081 525 54 35, pocztą na adres  IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika  w Lublinie, ul. A. Struga 6,
20-709 Lublin lub bezpośrednio na adres e-mail organizatora –  aniacieniuch@yahoo.es
  1. Zadaniem każdego z uczestników jest przygotowanie pracy plastycznej lub plakatu.
  2. Wytyczne dotyczące prac:
·           Główna część plakatu/pracy  poświęcona jest kulturze Hiszpanii lub jednego z krajów hiszpańskojęzycznych. Uczestnicy mogą zamieścić w niej zdjęcia lub rysunki własnoręcznie wykonane dowolną techniką (w tym mozaika, collage).
Mile widziane są również makiety i inne nowatorskie pomysły na prace.
·           Zgodnie z hasłem konkursu, na pracy umieszczone mogą być zarówno zabytki architektoniczne, niezwykłe miejsca, jak również inne symbole związane z Hiszpanią i światem hiszpańskojęzycznym, które mogą być uznane za niezwykłe (maravillas = cuda).
·            Tytuł - w języku hiszpańskim (DODATKOWE informacje, jeśli są zawarte w pracy, muszą być podane w języku hiszpańskim);     

  1. Prace konkursowe należy wykonywać indywidualnie.
  2. Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę.
  3. Nadesłane prace bezwzględnie muszą być pracami autorskimi, nie mogą być kopiowane z żadnych źródeł.
  4. Praca, która po poddaniu weryfikacji zostanie uznana za plagiat nie będzie dopuszczona do konkursu.
  5. Każda praca powinna być opisana:
    - imię i nazwisko,
    - klasa, szkoła (wraz z adresem e-mail) oraz nazwisko i imię nauczyciela – opiekuna,
- adres e-mail, na który mają być przesłane wyniki.
W przypadku niemożności identyfikacji autora prace nie zostaną dopuszczone do oceny jury!!!
  1. Prace konkursowe należy nadsyłać lub składać osobiście w sekretariacie IX LO                  w terminie do 10 kwietnia 2015 roku.


IV.                 OGŁASZANIE WYNIKÓW KONKURSU

  1. Ze wszystkich nadesłanych prac zostanie przygotowana wystawa, którą oglądać będzie można w dniach 20 -30 kwietnia 2015 na korytarzach IX LO.
  2. Oficjalne wyniki będą ogłoszone 20 kwietnia 2015 roku i rozesłane do szkół drogą mailową.

V.                NAGRODY

- Każdy z uczestników konkursu otrzyma pamiątkowy dyplom.
- Dla laureatów przewidziane są nagrody.


VI.             POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Każdy z uczestników zobowiązany jest do złożenia przygotowanej przez siebie pracy w wyznaczonym terminie.
  2. Nie przewiduje się dodatkowego postępowania konkursowego dla uczestników, którzy w wyznaczonym terminie nie przystąpią do konkursu. Ostateczne decyzje w sprawach spornych nieobjętych regulaminem podejmować będzie przewodniczący komisji konkursowej.
  3. Dodatkowych informacji udziela p. Anna Cieniuch-Król.
Adres e-mail: aniacieniuch@yahoo.es












KONKURS LAS MARAVILLAS DE ESPANA 2014



DYREKTORZY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH  ORAZ
NAUCZYCIELE JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO


IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lublinie
pragnie zaprosić młodzież Państwa szkoły do wzięcia udziału w

MIĘDZYSZKOLNYM KONKURSIE
 „Las maravillas de España y del mundo hispano”.

Szczegółowe informacje o konkursie wraz z Regulaminem uczestnictwa i wzorem zgłoszenia kandydata przesyłamy w załączeniu.

Zgłoszenia i pytania prosimy kierować na adres:
IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lublinie
ul. Andrzeja Struga 6
20-709 Lublin
tel./fax.: 081 525 54 35
e-mail: sekretar@9lo.lublin.pl (sekretariat)
lub na adres e-mail:  aniacieniuch@yahoo.es

ZAPRASZAMY!!!

Dyrektor                                                         Organizator
Zofia Bielecka                                                                     Anna Cieniuch- Król

REGULAMIN KONKURSU W ROKU SZKOLNYM 2013-2014

I.                   ZALOŻENIA OGÓLNE
  1. Konkurs jest przeznaczony dla uczniów gimnazjów i liceów.
  2. Organizatorem konkursu jest IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika 
      w Lublinie, ul. A. Struga 6, 20-709 Lublin.
  1. Za przygotowanie i przeprowadzenie konkursu odpowiada Anna Cieniuch-Król oraz natywni nauczyciele języka hiszpańskiego z IX Liceum Jorge Berenguer Martín i Alberto Fraile Vicente.

II.                CELE KONKURSU
1.       Aktywizowanie uczniów do poszerzania zainteresowań dzięki znajomości języków obcych.
2.      Rozbudzanie wśród uczniów zainteresowania językiem hiszpańskim.
3.      Wzbogacenie wiedzy o kulturze, geografii, literaturze i życiu codziennym w Hiszpanii
4.      Wyłonienie uczniów uzdolnionych językowo (oraz artystycznie) i wspieranie ich w nauce.
5.      Kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji i motywowanie do samodzielnej pracy.
6.      Motywowanie do dalszego samodzielnego pogłębiania wiedzy i umiejętności z zakresu języka jak również znajomości kultury i spraw życia codziennego krajów hiszpańskojęzycznych.

III.             ZASADY UCZESTNICTWA
  1. Zainteresowane szkoły zgłaszają chęć udziału w konkursie oraz nadsyłają prace konkursowe  do 3 kwietnia 2014 roku.
  2. Kartę zgłoszenia należy wysłać faksem na numer 081 525 54 35, pocztą na adres  IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika  w Lublinie, ul. A. Struga 6,
20-709 Lublin lub bezpośrednio na adres e-mail organizatora –  aniacieniuch@yahoo.es
  1. Zadaniem każdego z uczestników jest przygotowanie plakatu zawierającego:
1.          Tytuł - w języku hiszpańskim (DODATKOWE informacje, jeśli są zawarte w pracy, NIE muszą być podane w języku hiszpańskim);
                                 
2.         Główną część plakatu poświęconą kulturze Hiszpanii lub jednego z krajów hiszpańskojęzycznych. Uczestnicy mogą zamieścić w niej zdjęcia lub rysunki własnoręcznie wykonane dowolną techniką (w tym mozaika, collage).
Zgodnie z hasłem konkursu, na pracy umieszczone mogą być zarówno zabytki architektoniczne, niezwykłe miejsca, jak również inne symbole związane z Hiszpanią i światem hiszpańskojęzycznym, które mogą być uznane za niezwykłe (maravillas = cuda).

  1. Prace konkursowe należy wykonywać indywidualnie.
  2. Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę.
  3. Nadesłane prace bezwzględnie muszą być pracami autorskimi, nie mogą być kopiowane z żadnych źródeł.
  4. Praca, która po poddaniu weryfikacji zostanie uznana za plagiat nie będzie dopuszczona do konkursu.
  5. Każda praca powinna być opisana:
    - imię i nazwisko,
    - klasa, szkoła (wraz z adresem e-mail) oraz nazwisko i imię nauczyciela – opiekuna,
- adres e-mail, na który mają być przesłane wyniki.
W przypadku niemożności identyfikacji autora prace nie zostaną dopuszczone do oceny jury!!!
  1. Prace konkursowe należy nadsyłać lub składać osobiście w sekretariacie IX LO                  w terminie do 3 kwietnia 2014 roku.


IV.                  OGŁASZANIE WYNIKÓW KONKURSU

  1. Ze wszystkich nadesłanych prac zostanie przygotowana wystawa, którą oglądać będzie można w dniach 5 i 15 kwietnia na korytarzach IX LO.
  2. Oficjalne wyniki będą ogłoszone 10 kwietnia 2014 roku i rozesłane do szkół drogą mailową.

V.                 NAGRODY

- Każdy z uczestników konkursu otrzyma pamiątkowy dyplom.
- Dla laureatów przewidziane są nagrody.

VI.              POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Każdy z uczestników zobowiązany jest do złożenia przygotowanej przez siebie pracy w wyznaczonym terminie.
  2. Nie przewiduje się dodatkowego postępowania konkursowego dla uczestników, którzy w wyznaczonym terminie nie przystąpią do konkursu. Ostateczne decyzje w sprawach spornych nieobjętych regulaminem podejmować będzie przewodniczący komisji konkursowej.
  3. Dodatkowych informacji udziela p. Anna Cieniuch-Król.
Adres e-mail: aniacieniuch@yahoo.es





DYREKTORZY SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH  ORAZ LICEÓW
NAUCZYCIELE JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO


IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lublinie
pragnie zaprosić młodzież gimnazjalną Państwa szkoły do wzięcia udziału w

MIĘDZYSZKOLNYM KONKURSIE
 „Las maravillas de España y del mundo hispano”.

Szczegółowe informacje o konkursie wraz z Regulaminem uczestnictwa i wzorem zgłoszenia kandydata przesyłamy w załączeniu.

Zgłoszenia i pytania prosimy kierować na adres:
IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lublinie
ul. Andrzeja Struga 6
20-709 Lublin
tel./fax.: 081 525 54 35
e-mail: sekretar@9lo.lublin.pl (sekretariat)
lub na adres e-mail:  aniacieniuch@yahoo.es

ZAPRASZAMY!!!

  Dyrektor                                                
Zofia Bielecka                                                                  
  Organizator    
Anna Cieniuch- Król


REGULAMIN KONKURSU W ROKU SZKOLNYM 2012-2013

I.                   ZALOŻENIA OGÓLNE
  1. Konkurs jest przeznaczony dla uczniów szkół gimnazjalnych.
  2. Organizatorem konkursu jest IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika 
      w Lublinie, ul. A. Struga 6, 20-709 Lublin.
  1. Za przygotowanie i przeprowadzenie konkursu odpowiada Anna Cieniuch-Król oraz natywni nauczyciele języka hiszpańskiego z IX Liceum Jorge Berenguer Martín i Alberto Fraile Vicente.

II.                CELE KONKURSU
1.       Aktywizowanie uczniów do poszerzania zainteresowań dzięki znajomości języków obcych.
2.      Rozbudzanie wśród uczniów zainteresowania językiem hiszpańskim.
3.      Wzbogacenie wiedzy o kulturze, geografii, literaturze i życiu codziennym w Hiszpanii
4.      Wyłonienie uczniów uzdolnionych językowo (oraz artystycznie) i wspieranie ich w nauce.
5.      Kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji i motywowanie do samodzielnej pracy.
6.      Motywowanie do dalszego samodzielnego pogłębiania wiedzy i umiejętności z zakresu języka jak również znajomości kultury i spraw życia codziennego krajów hiszpańskojęzycznych.

III.             ZASADY UCZESTNICTWA
  1. Zainteresowane szkoły zgłaszają chęć udziału w konkursie oraz nadsyłają prace konkursowe  do 15 kwietnia 2013 roku.
  2. Kartę zgłoszenia należy wysłać faksem na numer 081 525 54 35, pocztą na adres  IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika  w Lublinie, ul. A. Struga 6,
20-709 Lublin lub bezpośrednio na adres e-mail organizatora –  aniacieniuch@yahoo.es
  1. Zadaniem każdego z uczestników jest przygotowanie plakatu zawierającego:
1.          Tytuł - w języku hiszpańskim (DODATKOWE informacje, jeśli są zawarte w pracy, NIE muszą być podane w języku hiszpańskim);
                                 
2.         Główną część plakatu poświęconą kulturze Hiszpanii lub jednego z krajów hiszpańskojęzycznych. Uczestnicy mogą zamieścić w niej zdjęcia lub rysunki własnoręcznie wykonane dowolną techniką (w tym mozaika, collage).
Zgodnie z hasłem konkursu, na pracy umieszczone mogą być zarówno zabytki architektoniczne, niezwykłe miejsca, jak również inne symbole związane z Hiszpanią i światem hiszpańskojęzycznym, które mogą być uznane za niezwykłe (maravillas = cuda).

  1. Prace konkursowe należy wykonywać indywidualnie.
  2. Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę.
  3. Nadesłane prace bezwzględnie muszą być pracami autorskimi, nie mogą być kopiowane z żadnych źródeł.
  4. Praca, która po poddaniu weryfikacji zostanie uznana za plagiat nie będzie dopuszczona do konkursu.
  5. Każda praca powinna być opisana:
    - imię i nazwisko,
    - klasa, szkoła (wraz z adresem e-mail) oraz nazwisko i imię nauczyciela – opiekuna,
- adres e-mail, na który mają być przesłane wyniki.
W przypadku niemożności identyfikacji autora prace nie zostaną dopuszczone do oceny jury!!!
  1. Prace konkursowe należy nadsyłać lub składać osobiście w sekretariacie IX LO                  w terminie do 15 kwietnia 2013 roku.


IV.                 OGŁASZANIE WYNIKÓW KONKURSU

  1. Ze wszystkich nadesłanych prac zostanie przygotowana wystawa, którą oglądać będzie można w dniach 18 i 19 kwietnia na korytarzach IX LO.
  2. Oficjalne wyniki będą ogłoszone 17 kwietnia 2013 roku i rozesłane do szkół drogą mailową.

V.                NAGRODY

- Każdy z uczestników konkursu otrzyma pamiątkowy dyplom.
- Dla laureatów przewidziane są nagrody.

VI.             POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Każdy z uczestników zobowiązany jest do złożenia przygotowanej przez siebie pracy w wyznaczonym terminie.
  2. Nie przewiduje się dodatkowego postępowania konkursowego dla uczestników, którzy w wyznaczonym terminie nie przystąpią do konkursu. Ostateczne decyzje w sprawach spornych nieobjętych regulaminem podejmować będzie przewodniczący komisji konkursowej.
  3. Dodatkowych informacji udziela p. Anna Cieniuch-Król.
Adres e-mail: aniacieniuch@yahoo.es







EKOLOGIA PO HISZPAŃSKU


DYREKTORZY SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH I PONADGIMNAZJALNYCH
ORAZ
NAUCZYCIELE JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO


IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lublinie 
pragnie zaprosić gimnazjalistów oraz licealistów do udziału w


V MIĘDZYSZKOLNYM KONKURSIE POD HASŁEM
EKOLOGIA PO HISZPAŃSKU”

organizowanym pod honorowym patronatem
Biura Radcy ds. Edukacji Ambasady Królestwa Hiszpanii

Sponsor nagrody głównej w konkursie:

 

NAGRODĄ GŁÓWNĄ JEST

TYGODNIOWY KURS JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO ( 20 lekcji) W SZKOLE
MALAGA SÍ
WRAZ Z ZAKWATEROWANIEM I WYŻYWIENIEM

Pozostali sponsorzy:



Zgłoszenia i pytania prosimy kierować na adres:
IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lublinie
ul. Andrzeja Struga 6
20-709 Lublin
tel./fax.: 081 525 54 35

lub na adres e-mail: aniacieniuch@yahoo.es

ZAPRASZAMY!!!


Dyrektor Zofia Bielecka
 Organizator Anna Cieniuch-Król

REGULAMIN KONKURSU W ROKU SZKOLNYM 2012-2013

  1. ZALOŻENIA OGÓLNE
  1. Konkurs jest przeznaczony dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
  2. Organizatorem konkursu jest IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika
w Lublinie, ul. A. Struga 6, 20-709 Lublin.
  1. Za przygotowanie i przeprowadzenie konkursu odpowiada Anna Cieniuch-Król (nauczyciel języka hiszpańskiego) oraz nauczyciele z Hiszpanii – Jorge Berenguer Martín i Alberto Fraile Vicente.

  1. CELE KONKURSU
  1. Motywowanie uczniów do pogłębiania znajomości języka hiszpańskiego.
  2. Podnoszenie poziomu umiejętności językowych oraz wzbogacanie słownictwa z zakresu ekologii.
  3. Rozwijanie kompetencji językowych.
  4. Aktywizowanie uczniów do poszerzania zainteresowań dzięki znajomości języków obcych.
  5. Kształtowanie świadomości ekologicznej rozumianej, jako gotowość do działania
w zgodzie ze środowiskiem.
 Poszerzenie wiadomości z zakresu ochrony środowiska i ekologii przyrody.
 Kształtowanie właściwych postaw wobec środowiska.
  1. Kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji i motywowanie do samodzielnej pracy.
  2. Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań młodych ludzi oraz promowanie osiągnięć uczniów.
  3. Wzbogacenie i doskonalenie form pracy z uczniem zdolnym.

  1. ZASADY UCZESTNICTWA
  1. Zainteresowane szkoły zgłaszają chęć udziału w konkursie do 1 marca 2013 roku.
  2. Kartę zgłoszenia należy wysłać faksem na numer 081 525 54 35, pocztą na adres IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lublinie, ul. A. Struga 6,
20-709 Lublin lub bezpośrednio na adres e-mail organizatora – aniacieniuch@yahoo.es
  1. Konkurs odbędzie się w dwóch etapach.


ETAP PIERWSZY – przygotowanie pracy

1. Zadaniem każdego z uczestników jest przygotowanie pracy w języku hiszpańskim.

Tegoroczny temat pracy:
La tierra es insultada y ofrece sus flores como respuesta.” 
 
Rabindranath Tagore,
Głównym jej przesłaniem powinno być zobrazowanie piękna otaczającego nas świata, promowanie postaw proekologicznych, kształtowanie świadomości społecznej, popularyzacja wszelkich działań na rzecz ekologii, zachęcanie do życia w zgodzie ze środowiskiem naturalnym oraz uświadamianie zagrożeń oraz konsekwencji wynikających z niszczenia przyrody.
Wszelkie napisy, hasła oraz informacje zawarte w pracy muszą być podane w języku hiszpańskim.

2. Wybór formy jest dowolny:

- wiersz,
- piosenka,
- plakat,
- reklama,
- artykuł w gazecie,
- album,
- opowiadanie,
- bajka,
- esej,
- folder informacyjny,
- komiks,
- prezentacja multimedialna,
- list,
- artykuł do gazetki szkolnej,
- reportaż (w wersji pisanej, komputerowej lub DVD)
- inne.
Mile widziane ciekawe pomysły oraz nowatorskie formy prac!!!

  1. Prace konkursowe należy wykonywać indywidualnie.
  2. Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę.
  3. Nadesłane prace bezwzględnie muszą być pracami autorskimi, nie mogą być kopiowane z żadnych źródeł.
  4. Praca, która po poddaniu weryfikacji zostanie uznana za plagiat nie będzie dopuszczona do konkursu.
  5. Prace niezgodne z tematem nie będą dopuszczone do oceny jury.
  6. Każda praca powinna być opisana:
    - imię i nazwisko,
    - klasa, szkoła (wraz z adresem e-mail) oraz nazwisko i imię nauczyciela – opiekuna,
- adres e-mail, na który mają być przesłane wyniki.
W przypadku niemożności identyfikacji autora prace nie zostaną dopuszczone do oceny jury!!!
  1. Prace konkursowe należy nadsyłać lub składać osobiście w sekretariacie IX LO lub przesłać na adres e-mail aniacieniuch@yahoo.es w terminie do 15 marca 2013 roku.
  1. Za nadesłaną pracę uczestnik może otrzymać 0-30 punktów.
  2. Uczestnicy, którzy uzyskają 15-30 punktów za nadesłaną pracę przechodzą do II etapu konkursu.
9. Wyniki pierwszego etapu oraz informacja o drugim etapie zostaną przekazane do szkół do dnia 19 marca 2013 roku.

ETAP DRUGI – pisemny i ustny

  1. Drugi etap konkursu odbędzie się 23 marca 2013 roku o godzinie 10.00 w IX LO przy ul. Struga 6.
  2. Składać się on będzie z dwóch części: pisemnej i ustnej.

  1. Część pierwsza – pisemna
Polegać będzie na rozwiązaniu testu jednokrotnego wyboru sprawdzającego znajomość podstawowych pojęć oraz umiejętność czytania ze zrozumieniem tekstów zawierających informacje z zakresu ekologii w języku hiszpańskim.
  • Czas przeznaczony na rozwiązanie testu – 60 minut.
  • Za każdą poprawną odpowiedź uczestnik otrzymuje 1 punkt.
  • Maksymalna liczba punktów do zdobycia wynosi 50 .

  1. Część druga - ustna
Weźmie w niej udział 10 uczestników, którzy uzyskali najwyższą ilość punktów za dwie poprzednie części.

Ich zadaniem będzie prezentacja krótkiego przemówienia (ok. 3-5 minutowego) w języku hiszpańskim, które wygłosiliby na Kongresie Młodych Ekologów.

Temat:
Estamos tan cerca del límite que puede que despertemos un día para darnos cuenta de que ya no queda nada por salvar .”
Maneka Ghandi

W tej części wypowiedź swoją można wspomagać materiałem wizualnym:
prezentacja Power Point lub zdjęcia.
Za wystąpienie jury konkursowe przyznaje uczestnikowi punkty.
Maksymalna liczba punktów do zdobycia w tej części wynosi 20.

  1. OGŁASZANIE WYNIKÓW KONKURSU

  1. Oficjalne wyniki pierwszego etapu zostaną przesłane drogą elektroniczną do 19 marca 2013 roku na adres szkoły oraz nauczyciela prowadzącego.
  2. Wyniki drugiego etapu będą ogłoszone tego samego dnia, w którym zostanie on przeprowadzony, po zakończeniu obu części, pisemnej i ustnej oraz po podsumowaniu ilości punktów uzyskanych przez każdego z kandydatów.

  1. NAGRODY

Każdy z uczestników drugiego etapu konkursu otrzyma pamiątkowy dyplom.
Dla laureatów przewidziane są atrakcyjne nagrody.

NAGRODA GŁÓWNA
TYGODNIOWY KURS JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO W SZKOLE MALAGA SÍ
WRAZ Z ZAKWATEROWANIEM

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Każdy z uczestników zobowiązany jest do złożenia przygotowanej przez siebie pracy w wyznaczonym terminie. Prace nadesłana po 15 marca 2013 roku nie będą oceniane przez jury konkursowe.
  2. Uczestnicy drugiego etapu mają obowiązek punktualnego przybycia na miejsce oraz okazania ważnej legitymacji szkolnej potwierdzającej ich tożsamość.
  3. Nie przewiduje się dodatkowego postępowania konkursowego dla uczestników, którzy w wyznaczonym dniu i godzinie z przyczyn losowych nie przystąpią do konkursu. Ostateczne decyzje w sprawach spornych nieobjętych regulaminem podejmować będzie przewodniczący komisji konkursowej.
  4. Dodatkowych informacji udziela p. Anna Cieniuch-Król.
Adres e-mail: aniacieniuch@yahoo.es


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz